آنکارا

درین سیر برگزار کننده انواع تورهای تخصصی مانند تورهای بازرگانی – تورهای ورزشی – تورهای زیارتی – تورهای سیاحتی در کشورهای مختلف با چندین سال سابقه سفرها موفق

آنکارا

۹ بازديد

 

انکارا پایتخت ترکیه یکی از شهرهای مهم  و بزرگ تجاری این کشور است . انکارا از نظر صنعت نساجی و صنایع پوشاک  سهم بزرگی در اقتصاد ترکیه دارد . اما رشد اقتصادی این شهر بیشتر در زمینه های صنعت ، بانکداری ، حمل و نقل ، ارتباطات  و گردشگری است .


 

موزه انیت کبیر

موزه انیت کبیر – مقبره اتاتورک :مقبره اتاتورک  ، بنیانگذار جمهوری ترکیه بر روی تپه ای خیره کننده به نام انتی تپ ، بنا شده است . بنایی است ساده که حیاطی بزرگ پوشیده از کفپوش های موزاییکی دارد . موزه اتاتورک و جنگل استقلال نیز در این بنا قرار دارد که مجموعه ای از اشیاء تاریخی متعلق به اتاتورک و نمایی پانورامیک از صحنه های جنگ در ان وجود دارد . به غیر از سالگرد مرگ اتاتورک در تمام روزها به خصوص تعطیلات رسمی ، این بنا تبدیل به محلی برای جشن و شادی می شود که بازدید از این بنا در چنین روزهایی تجربه جالبی خواهد بود . همچنین این بنا همه روزه به غیر از روزهای دوشنبه برای عموم باز است .


حمام رومی

در قسمت شمالی میدان اولتوی و در خیابان چانکری یک بنای تاریخی به نام حمام رومی قرار دارد . اینها حمام های تاریخی هستند که قدمتشان به قرن سوم بعد از میلاد مسیح می رسد . در این بنا که سمبل استقلال اتاتورک  و مردم ترک در مبارزات استقلال طلبانه است ، اتاق سرد ، اتاق خنک  و یک اتاق گرم که در زمان امپراطور Caracalla ساخته شده است . امروزه شما می توانید سیستم گرمایش قدیمی و اتاق مخصوص پوشیدن لباس را مشاهده کنید .




مسجد تاریخی حاجی بایرام 

مسجد حاجی بایرام که امروزه مشخصات مساجد قرن 17 و 18 را نشان می دهد . دارای طراحی داخلی بسیار زیبا با سقفی چوبی و کاشی های بی نظیر کوتاه می باشد . مقبره یادبود حاجی بایرام نیز در این بنا ساخته شده است . این مسجد تاریخی در کنار معبد آئوستوس یکی دیگر از بناهای تاریخی زیبای شهر انکارا ، قرار دارد و گردشگران می توانند از این مکان تاریخی دیدن کنند  .

ارگ انکارا – معبد اگوستوس – برج اتاکوله از دیگر جاذبه های این شهر می باشد .



مراکز خرید انکارا :

گالریا – فروم – ارمادا –کیزیلای  از مراکز خرید این شهر هستند اما بیشتر توریست ها که از شهر انکارا دیدن می کنند معمولا دوست دارند از فروشگاه های قدیمی که در مرکز شهر قرار دارند دیدن کرده و خرید کنند . که با (*******جیلار چارشیسی) از محبوبیت خاصی برخوردار است و این مکان نسبت به دیگر مراکز خرید انکارا از قیمت های ارزانی برخوردار است .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.