ترکیه-استانبول

درین سیر برگزار کننده انواع تورهای تخصصی مانند تورهای بازرگانی – تورهای ورزشی – تورهای زیارتی – تورهای سیاحتی در کشورهای مختلف با چندین سال سابقه سفرها موفق

ترکیه-استانبول

۶ بازديد

استانبول بزرگترین شهر و مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه است . و به عنوان شهر فرهنگی اروپا در سال 2010 انتخاب شده است.

از لحاظ آب و هوایی ،هوایی مدیترانه ای دارای زمستان سرد و برفی و تابستان گرم و خشک است و بطور کلی تا حدودی باد خیز است.

بافت خیابان های پرپیچ و خم،تنگه بُسفر ،مساجد و مناره های برگ و بازارهای محلی با گذشت زمان زیبایی های خاصی به این شهر داده است . به همین دلیل گردشگران زیادی به خود مجذوب کرده است . همین امر باعث شده که از لحاظ تعداد گردشگران خارجی رتبه سوم شهر توریستی جهان را به خود اختصاص داده است.

 

جاذبه های گردشگری استانبول:

استانبول جاذبه ی گردشگری فراوان و متنوعی دارد .از موزه ها و بازارهای تاریخی گرفته تا مساجد و کاخ ها که اکثراً در نزدیکی منطقه ی سلطان احمد واقع شده است . البته مناطقی چون بی اغلو و تکسیم نیزحائز اهمیت هستند.

کاخ توپ کاپی:

از این کاخ امروزه به عنوان نمایشگاهی از مجموعه کریستال،نقره و ظروف چینی که مربوط به دوره ی امپراطوری عثمانی  است استفاده می شود. سالن اجنماعات ،کتابخانه احمد سوم – نمایشگاهی از لوازم شخصی سلاطین و خانواده های سلطنتی ، جواهرات بسیار مشهور و قیمتی و همچنین کلکسیونی از عتیقه ها و گنج های با ارزش از بخش های مختلف کاخ توپ کاپی است.

همچنین آثاری پون تابوت سنگی اسکندرو نمای سر در معبد آتن در حیاط این کاخ واقع شده است، زمان بازدید همه روزه به جز سه شنبه ها می باشد.

مسجد فاتح:

مسجد فاتح که نامش از روی فاتح سلطان محمد گرفته شده در بالاترین نقطه ی تپه ای استانول قرار دارد.

مجمو عه ای از مدارس – کتابخانه ها – کروانسراها ، حمام ها و بیمارستان هایی که در کنار مسجد فاتح قرار دارند دیدنی هستند و بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب کرده است .

تنگه بُسفر :

   باریکه آبی است که دو دریای سیاه و مرمره را به هم پیوند می زند و همچنین دو قاره ی اروپا و آسیا را از یکدیگر جدا کرده است این تنگه زیبایی خاصی را به شهر استانبول داده است.

کاخ دولما باغچه:

کاخ دولما باغچه که یکی از بناهای تاریخی شهر استانبول است در قسمت ساحلی تنگه بسفر بنا شده است ، از جالب ترین جاذبه های این کاخ تمام ساعات آن است که بر روی ساعت 09:05 متوقف شده و این دقیقاً ساعتی بوده که آتاتورک در این زمان دارفانی را وداع گفت است.

ازدیگردیدنی های آن می توان به سالن بزرگ 56 ستونی در داخل و چلچراغ های شکیل 5/4 تنی اشاره کرد.

برای بازدید از این کاخ 2 ساعت لازم است.

مسجد سلطان احمد:

مسجد سلطان احمد دارای 6 مناره و حیاط و فضاهای داخلی بزرگ است که از ده ها هزار کاشی ابی برای ساخت ان استفاده شده است . شهرت و جاذبه این مسجد به خاطر 260 پنجره با شیشه های نقاشی شده و نماز خانه با شکوه و بزرگش است .

ایاصوفیه :

این موزه توسط مصطفی اتاتورک تاسیس شده که به دستور او و برای اولین بار کف ساختمان را مرمر کرده اند . همچنین گچ کاری روی موزاییک انجام شده است که زحمات زیادی داشته . این کار ایاصوفیه دارای زیباترین معماری از دوره بیزانس بوده است . دکوراسیون داخلی با موزاییک های طلایی و ستون های مرمر ان با ارزش ترین هنرهای موجود در این موزه تاریخی است .

موزه هنرهای زیبا:

موزه هنرهای زیبا دارای نقاشی ها و خطاطی های مربوط به قرن 19 تا قرن حاضر می باشد . بازدیدکنندگان در تمام ایام هفته به جز دوشنبه و پنجشنبه می توانند ازین موزه دیدن کنند .

از دیگر جاذبه های استانبول می توان به میدان تقسیم ، کاخ روملی حصار و برج کاتال اشاره کرد و جاذبه های دیدنی خاص خود را دارند .

رستوران های استانبول :

غذا و خورد و خوراک از اجزای اصلی فرهنگ ترک ها می باشد و غذاهای متفاوت و تنوع زیادی دارند .

رستوران four season  : این رستوران در حیاط هتل لوکس four season  (چهار فصل) قرار دارند . در این رستوران مدرن با شما به عنوان یک شاهزاده برخورد می شود .

رستوران pendeli  : این رستوران واقع در طبقه اول بازارچه ادویه است . که با کاشی های ابی تزیین شده است .که در رستوران ویژه ناهار با غذاهای سنتی و برخی غذاهای یونان می باشد .

رستوران yakub2 : اگر به دنبال ذائقه های سنتی هستید به این رستوران یک سری بزنید . رستوران yakub2  : در یک سمت خیابان Istiklal cud  : واقع شده است .

رستوران redik  : منوی این رستوران غذاهای کلاسیک و خانگی ترکی به همراه خوراکی های دریایی است که در گوشه محوطه yakub2  :واقع شده است .

رستوران kamkapi  :  یک رستوران با منوی غذاهای دریایی از جمله ماهی می باشد که در نزدیکی به سلطان احمد sultanahmet می باشد .

مراکز خرید استانبول :

بازار کاپالی چارشی : این بازار بزرگ ترین بازار سرپوشیده و مرکز خرید می باشد که محصولاتی همچون فرش ، قالی ، کارهای دستی و هنری و پوشاک در ان موجود است . همچنین رستوران ، کافه و مساجد زیادی دارد . در خیابان اصلی این بازار جواهر فروشان هستند و طلافروشان نیز در بازار کناری ان حضور دارند . امکان خرید برای توریست ها در قسمت ورودی بازار فراهم شده است .

پارک مرکز خرید istinye-park-shapping-mall :

این مرکز خرید دارای دو ناحیه سر پوشیده و سرباز است که مرکز ان به سه بخش تقسیم می شود . قسمت اصلی این مرکز فضای تفریحی ان است که در یک ساختمان مجلل 4 طبقه ای واقع شده است که شامل 12 سینما و یک سینمای سه بعدی مخصوص کودکان می باشد . در فضای باز این مکان مرک لوازم خانگی و یک پارک سبز موجود است .

خیابان استقلال stiklal –street. Taksim  :

پرفروش ترین خیابان که دو منطقه beyoglu است خیابان استقلال می باشد . که یکی از پر بازدیدکننده ترین و پر تردد ترین خیابان های استانبول است . در این خیابان مغازه ها – کافه ها – گالری های هنری – کلیساها – سینماها و رستوران هازیادی موجود است . همچنین مرکز خرید و تفریحی جواهر که یکی از بزرگ ترین و مطرح ترین مراکز تفریحی و خرید است در این خیابان قرار دارد . از این خیابان حتما دیدن کنید .

گرند جواهر :

یکی از مطرح ترین مراکز تفریحی و خرید گرند جواهر است که دارای 10 طبقه 343 فروشگاه و پارکینگی با ظرفیت 2500 اتومبیل می باشد . این مرکز با دارا بودن یک سیستم روشنایی و معماری جذاب و سالن در راهروهای یبا و اهمیت بالا به نظافت و پاکیزگی محیط توجه زیادی به خود جلب کرده است و همچنین مقام اول ترکیه را به خاطر غذاهای لذیذ و خوشمزه از اشپزخانه کشورهای مختلف و نمایش فیلم های روز دنیا را به خود اختصاص داده است .

بازار سالی Sali Pazar  :

این بازار در kadkuy استانبول است که روزهای سه شنبه بسیار شلوغ می شود . اگر می خواهید به صورت عمده و با قیمتی مناسب خرید کنید حتما به این بازار بروید .

کمپانی mavi seans :

علاقه مندان به لباس های معطوف به چین و ترکیبی از این نوع  لباس ها می توانند به کمپانی محل  mavi بروند . قیمت ها معمولا در این کمپانی نصف قیمت لباس های وارداتی خارجی است .

از دیگر مراکز خرید م توان به مرکز خرید آک مرکز و پروفیلو استانبول اشاره کرد .

 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.